Khamis, Disember 27, 2018

Hakikat Kebahagiaan

👉"Hakikat Kebahagiaan"💖
👤Seorang lelaki kaya memandang keluar jendela & nampak seorang lelaki miskin mengutip sesuatu dari tongsampah. Katanya , "Syukur Allah. Aku tak miskin".
👤Lelaki miskin itu memandang sekeliling & nampak seorang lelaki bogel berkelakuan tidak tentu arah di jalanan. Katanya , "Syukur Allah. Aku tidak gila".
👤Lelaki gila memandang ke depan & nampak ambulans membawa seorang pesakit. Dia berkata, "Syukur Allah. Aku tidak sakit".
👤Org sakit di hospital melihat troli yg mengusung mayat menuju ke bilik mayat. Dia berkata: "Syukur Allah, aku belum mati".
👉💀Hanya orang mati saja yg tidak dpt bersyukur & berterima kasih kpd Allah.
❔Kenapa tidak kita bersyukur hari ini atas keberkatan hidup, dan peluang menikmati hari baru? 😨*Apakah sebenarnya kehidupan?*
👉Untuk memahami kehidupan, pergilah ke 3 lokasi ini : *1. Hospital *2. Penjara *3. Tanah perkuburan 🏥Di hospital, akan kau fahami tiada ada yg lebih indah dari *kesihatan*.
🚓Di penjara, kau akan tau *kebebasan* adalah amat berharga.
💀Di tanah perkuburan, kau akan sedar kehidupan ini tiada apa2. Tanah yg kita pijak hari ini, akan jadi bumbung kita esok hari.
⏩Kebenaran yg menyedihkan : Kita dtg tanpa apa2, kita pergi juga tanpa apa2. Jadi mari kita rendahkan diri & mensyukuri serta berterima kasih kpd Allah sepanjang masa utk segala2 nya.

Tiada ulasan: