Isnin, Januari 12, 2009

KELUHAN PALESTIN



Assalamualaikum
Apelah yang mahu dikatakan tentang kemelut di Palestin sekarang ini. Apakah daya upaya kita untuk menolong dan membantu dari kejauhan ini?
Setiap hari kita mendengar kematian, darah, syahid. Sekadar mendengar sahaja tidak lebih dari itu!
Mahu kita ucapkan "bersabarlah!", dah berapa lama mereka bersabar. Nak kita ucapkan terimakah qoda' qodar ALlah, mereka dah kering air mata.
Nak kita seru ALLAh agar menolong mereka, kita banyak dosa dan kesalahan.....apakah Allah akan mendengar doa kita dan rintihan kita yang banyak dosa ini. Dah tu...apa yang nak kita buat, selain mengadu pada ALLAH semata-mata. Adakah cara lain yang boleh kita buat ? jawapannya "tak ade!".
Kita tak serik untuk berdoa....ALlah pasti mendengar keluhan dan rintihan kita.....anak-anak yang terbujuk kaku itu, amat menyedihkan kita yang melihatnya. Hati mana yang tak pilu dan terharu dengan kematian mereka.
Rasa marah pada Zionis/yahudi dan jug amerikapun membuat-buak, tapi apakah mereka pedulikan kemarahan kita itu yang langsung tidak memberi kesan kepada setiap keputusan dan tindak tanduk mereka???? Seperti gigitan nyamuk sahaja lagaknya, tak rasa apa-apa.
Negara-negara arab yang banyak minyak tu.....rasa geram jugak dengan sikap mereka.....nak bincang pun tak ingin......Mesir tu satu hal, tutup sempadan....desakan amerikalah tu. Harta negara arab banyak, minyak banyak......satu senpun tak memberi guna kepada persaudara Islam.
keluhan kita nipun entah ade kesan ataupun tidak???????? Ya ALLAh berikalah kasihan belasMu kepada penduduka palestin....mereka tidak ada salah apa-apa YA ALLAH.

Tiada ulasan: