Khamis, Januari 24, 2008

DAJJAL SUDAH KELUAR?

Assalamualaikum
Semasa saya menyampaikan kuliah maghrib di Surau SPPK, Segambut, jemaah surau telah memberi saya tengok satu kitab berjudul "DAJJAL SUDAH MUNCUL DARI KHURASAN", ditulis oleh Abuy Fatiah Al Adnani.
Buku ini ditulis kerana menjawab kepada isu seorang lelaki yang bergelar "Sai Baba" di India yang berjaya mengeluarkan gandum dari jari jemarinya, sehingga boleh menjadikan bukit gandum.
Banyak kupasan yang diberikan tentang kaitan lelaki ini dengan Dajjal sebenarnya. Di antara ungkapan terakhir buku ini yang cuba memberikan kita penjelasan tentang kaitannya, katan penulisnya "Jika Sai Baba berumur panjang hingga datangnya Al Mahdi, kemudian matanya dibutakan oleh Allah dan dijadikan tulisan ka fa ra di dahinya, lalu ia keluar dari Khurasan bersama 70,000 yahudi Asbahan yg berpakaian tak brjahit, kemudian memasuki wilayah Kullah dan merusak di kanan dan kiri, kemudian masuk di depan Madinah dan menghentak-hentakkan kakinya, lalu dengan peristiwa itu semua penduru Madinah yang munafik keluar untuk mendatangai dirinya, maka dapat dipastikan bahawa Sai Baba itulah Dajjal yang dijanjikan."
Inilah ungkapan penulisnya.......semoga kita mendapat bimbingan dari hadis-hadis yang dipaparkan dalam buku tersebut, Insya ALLAH saya akan keluarkan satu persatu hadisnya. Sila dapatkan buku tersebut untuk terus mengetahui maklumat2 penting mengenai Dajjal.
Sekian terima kasih.
Akhukum fiLLAH

Tiada ulasan: