Isnin, September 06, 2010

Salam Lebaran

Assalamualaikum
Bagi teman-teman dan rakan-rakan yang sentiasa memantau blog saya...memang banyak kelemahan blog ini, tak dapat dinafikan kita ni manusia yang serba serbi lemah. Namun, sesuatu yang cemerlang perlu kita usahakan, agar kita tidak kalah dan lemah dengan kelemahan kita sendiri.
Di kesempatan ini, marilah kita berdoa kepada Allah agar, kita mampu menemui Ramadhan tahun depan lagi, mampu lagi menerokai rahsia Ramadan yang tidak pernah habis diceritakan orang. lailatul Qodar masih belum kita temui, hadirnyapun tanpa sebarang alamat dan tanda yang diperlihatkan kepada kita, cuma harapan kita agar pada malam-malam yang akhir itu menjadi salah satu malam Qodar.
Bagi sesiapa yang memiliki ibu dan bapa, segeralah pulang ke kampung, temuilah ibubapa yang amat rindukan anak cucunya kembali....masa anak cucu baliklah, ibu ayah kita rasa gembira, rasa suka hati....
Bagi pejuang-pejuang Islam, terutama di Palestin...hari raya bagi mereka adalah sama sahaja, hari-hari yang gelap bagi mereka, hidup mereka dengan peluruh dan darah para syuhada...hidup mereka terus dihujani dengan kematian dan kemurungan. Salam Aidilfitri diucapkan biarpun mereka tidak mendengarnya, biarpun mereka tidak sempat mendengarnya...justeru sibuk di medan perang.
Bagi keluargaku, semoga Allah terus memaafkanku diatas segala kesalahan dan kelalainku mendidik kalian semua, entah apakah soalan yang bakal ditanya oleh Allah di padang mahsyar nanti, adakah soalan tentang kelemahanku mendidik kamu semua, dan adakah soalan itu ada jawapan yang perlu ayahmu berikan...atau aku ini memang tiada jawapan. Adakah aku ini, ayah yang tidak memenuhi amanah yang telah diberikan-Nya, adakah aku ini ahli neraka ???? justeru kelalaianku dalam mendidiku kalian semua, dan adakah kulit-kulitku ini mampu bertahan dengan api neraka ?????
Ya Allah ampunkan dosa-dosaku, tanggalkanlah kedukaan diraut wajahku...aku lemah Ya Allah.

Tiada ulasan: