Rabu, Oktober 21, 2009

Agaknya ia suatu PERINGATAN ALLAH bagi orang yang meminggirkan Islam

Assalamualaikum
Agaknya teman-temanpun rasa risau dengan apa yang berlaku di Padang Indonesia.....dahsyat amat sangat. Begitu sekali keperkasaan Allah serta kekuasaan-Nya yang tidak ada sebarang makhluk dapat menahannya. Kita sebagai makhluk tidak berhak mempertikai akan kemurkaan Allah, kita langsung tidak boleh mempersoalkannya. Jawapan yang Allah berikan ada dalam surah al Ankabut ayat 40, firman-Nya :
فكُلاً أخذنا بذنبه فمنهم من ارسلنا عليه حاصبا ومنهم من أخَذَتْهُ الصيحةُ ومنهم مّنْ خسفنا بهِ الأرضِ ومنهم من اغرقنا وما كانَ اللهُ لِيظلمَهُم ولكن كانوا انفسَهُم يظلموم – العنكبوت 40(Maksudnya : Maka masing2 mereka itu Kami siksa disebabkan dosa-dosanya, maka di antara mereka ada yang kami timpakan kpd nya hujan batu kerikil, dan di antara mereka ada yg ditimpa suara keras yang mengguntur, dan di antara mereka ada yang Kami benamkan ke dalam bumi, dan adiantara mereka ada yang Kami tenggelamkannya. Allah tidak zalim tetapi merekalah yg menzalimi diri mereka sendiri)
Allah telah sediakan jawapan kepada sesiapa yang bertanya kenapakah Allah membala sesuatu masyarakat. Maka manusia perlu merenung dan menyelidiki dosa apakah yang dilakukan sehingga begitu rupa sekali kemurkaan Allah.
Ada orang berkata, malah ada ustaz yang menyampaikan kuliah mengatakan bahawa ada satu kampung di sekitar Padang yang ditenggelamkan sebuah kampung 30 meter ke dalam tanah, kerana mereka mengadakan kenduri keraian dan kesyukuran di atas kematian Nordin bin Mat Top. Semasa majlis itulah gempa bumi itu datang. Kalaulah ini benar...Masya ALLAh semuanya kehendak DIA, Dia yang menentukan, Dia yang membela hambaNya yang dikasihi. Kita hanya melihat dan mendengar. Semoga Allah mengampunkan dosa-dosa kita. Semoga Allah menyelamatkan kita dari bencara seumpama itu.

1 ulasan:

romieizza berkata...

semoga kita semua terlindung dari bala ini. amiinnnn..