Jumaat, Jun 05, 2009

Hari ke 3 di Istanbul

Assalamualaikum
Hari ini hari ke 4 saya di Istanbul dengan group seramai 28 orang. Semalam kami ke Grand Bazaar, tapi sebelum itu ke Spice Bazaar. Group nampak suka dan gembira dengan lawatan.
Satu peristiwa yang tidak disangka-sangka berlaku, apabila jam 7 petang, grand bazaar ditutup, salah seorang dari jemaah kami hilang, selama 3 jama kami mencari beliau tapi tak jumpa. Sehingga pihak hotel tempat kami menginap menelefon guide kami dan memberitahu bahawa jemaah kami itu dah pulang ke Hotel.
Apabila sampai di Hotel, saya menemui 3 orang pelajar perempuan dari Universiti Istanbul yang bertudung dan berjubah, merekalah yang menghantar kak normah pulang ke Hotel.
Saya rasa terkejut juga kerana dalam kemelut gadis tidak bertudung di Istanbul, rupanya masih lagi ada gadis yang bertudung yang sempurna. Bila diberikan duit sebagai rasa terima kasih, mereka begitu bersungguh2 menolaknya. Wah...rasa begitu berbangga kerana masih lagi orang yaang menolong tanpa imbuhan, di turki pulak tu....di tengah2 gadis yang mendedahkan aurat dan berpakaian seksi. Benarlah bahawa Islam itu tidak akan lupus dari atas muka bumi....lain kali saya mengarang lagi..ni nak berkemas untuk ke Jeddah.
Nanti di Madinah saya sambung lagi......wasallam.

Tiada ulasan: