Ahad, September 28, 2008

Raya dengan isu perkauman

hari ini masuk hari ke 28 kita berpuasa. Menarik sekali puasa kali ini kita berdepan dengan masala politik perkauman yang mungkin serius bagi setengah pihak, dan mungkin tidak serius pada setengah pihak. Bagi kita orang yang memilik agama yang benar serta agama yang menjadi agama Allah yang diterimanya semata-mata tiada yang lain, tentu ingin agar isu perkauman yang sedang dimainkan oleh sesetengah pihak ditangani dengan cara Islam, cara terbaik yang dianjurkan ALLAH ta'ala.
Setiap muslim mestilah ingat bahawa agama yang benar tentu tidak mempunyai musuh, malah disukai walau orang bukan Islam, ini adalah kerana Islam agama fitrah yang tidak akan bercanggah dengan siapapun yang dinamakan manusia.
Cuma satu hal yang penting dinyatakan disini, orang Islam sendiri yang tidak bersedia untuk menyakinkan umat selain Islam mengenai kejituan dan kefitrahan Islam. Muslim sepatutnya yakin dan penuh kepercayaan terhadap agama Islam yang lengkap ini.
Ketika Parti Kerajaan sedang bergolak dengan kepimpinan partinya, rakyat cuba untuk mencari tempat bergantung ianya terganggu dengan isu perkauman yang dilemparkan di tengah masyarakat.
Justeru keadaan yang serba kecoh ini, kedatangan syawwal pula di ambang pintu.....sewaktu inilah juga satu berita yang menambahkan lagi masalah mungkin ataupun menyelesaikan masalah juga mungkin, iaitu berita 9 Oktober PM kita akan menyebut sesuatu yang mungkin rakyat Malaysia dah mulai menjangakannya......
Dalam kemelut ini, kita ingat bahawa hanya Islam sebagi penyelesai masalah....jadi tunggu apa lgi, majulah Islam ke depan, ayohlah.....rakyat sedang menunggu penyelesaian hakiki....Islam adalah jaminan semua rakyat tidak kira Islam atau bukan Islam.
Suatu yang pasti sekarang PAS adalah Parti Islam yang tidak pernah lari dari prinsip perjuangan sehingga ke hari ini.........inilah kerja berat yang perlu dilalui oleh parti Islam.....Islam adalah penyelesaiannya.

Tiada ulasan: