Khamis, September 10, 2009

Kenangan Derma di Surau As Sakinah TTDI Jaya

Assalamualaikum
Kepada semua teman-teman, selamat meneruskan ibadah puasa. Jadilah manusia yang rabbanian, bukannya sekadar ramadhanian! iaitu menjadi insan yang sentiasa beribadah, bukan sekadar beribadah dalam bulan Ramadhan sahaja, tetapi beribadahlah sepanjang masa dan ketika.
Semalam 9 September 09, saya buat tazkirah di Surau As Sakinah di Taman TTDI Jaya Batu 3. Sebenarnya tempat ini banyak menyimpan kenangan untuk saya, kerana disitulah saya mula pijak KL dan Selangor dari Terengganu.
Seperti biasa semasa saya memberikan tazkirah....saya akan merayu derma untuk sekolah saya iaitu SEKOLAH MENENGAH AGAMA (ARAB) ILMI. Agak memeranjatkan juga kerana minta derma di surau ini walaupun tidak dimaklumkan sebelum ini saya akan minta derma, duit tunai yang saya dapat ialah sebanyak RM938.00. Cuma yang lebih memeranjatkan ialah ada seorang kakak yang menyampaikan derma sebentuk cincin semasa saya mengatur tapak untuk pulang ke Ampang. Saya cukup tabik, kalau orang berduit yang dermawan, dah tu pulak memang orang yang bersedekah mempunyai pahala yang besar di sisi Allah....mudah mudahan semua yang menderma malam itu diberikan keberkatan serta ditambahkan rezeki, terutama kakak yang memberikan cincin itu. Allah sajalah yang tahu berapa pahala yang sebenarnya yang mahu diberikan Nya. Semoga semua orang yang berduit memiliki perasaan dermawan yang berpanjangan...amin ya Robbal alamin.

Tiada ulasan: