Selasa, Jun 01, 2010

Lakonan Amerika & PBB




 

Assalamualaikum
Seharian kita dengar kutukan dan penghinaan kepada Israel. Malaysiapun melalui PM, sejak pagi lagi disiarkan dalam berita. Amerikapun berkokok jugak...Obama sedih dengan pembunuhan. Lakonan yang hebat.....
Tidakkah kita sedar, semasa Israel mengistiharkan penubuhan negara Israel, kedengaran juga penghinaan dan kutukan....tetapi akhirnya, banyak negara mula mengiktiraf kewujudannya satu demi satu.
Agak-agaknya, dengan kutuk adakah Israel akan berundur, atau sekurang-kurangnya meminta maaf. Pada pandangan saya berdasarkan kerja-kerja datuk nenek moyang mereka sejak dulu, mereka tidak mungkin akan berundur walau setapakpun, mereka tidak mungkin akan memohon maaf.

Semasa kedatangan nabi-nabi dan rasul-rasul, mereka membunuh utusan Allah itu, mereka juga mendustai segala risalah yang di bawa oleh para utusan ini. Merekalah yang membunuh Nabi Yahya, Nabi Zakaria dan lain-lain.

Berdasarkan rekod mereka yang amat banyak dalam al Quran, tidak mungkin mereka akan berundur....
Alangkah baiknya setiap negara Islam, terutama negara-negara Arab yang kaya raya, yang berada di sekeliling Palestin memberi ancaman serangan kepada Israel, tetapi setakat ini tiada kuasa atau negara Islampun yang sanggup memberi amaran serangan kepada Israel.
Apakah yang akan berlaku kepada penduduk seagama kita di Gaza?????

Tiada ulasan: