Selasa, Februari 19, 2008

....tentang pilihanraya

Salam
Pelik juga ye rakan-rakan sekelian, bila tengok tv sehari dua ni rase jemu tak menentu, sekejap tayang tentang imtiaz di terengganu, sekejap tayang tentang peningkatan jenayah di kelantan. Dalam benak duk terfikir, negeri lain tak ada jenayah agaknya? dan di terengganu sahaja ke yang maju setakat ini di malaysia, negeri lain tak kut ye ? susah nak fikir, kadang-kadang fikir tak berapa logik sangat!
Saya pernah jugak tengok dan dengar kejayaan Ma'had Muhammadi di kelantan. Kejayaan sekolah sains agama di kelantan juga, tapi tak pulak ditayang dalam tv. Pelik jugak tu. Rasanya orang kelantan tahu benar pasal kelantan, malah orang luar yang sering berulang alik ke kelantanpun tahu kemajuan kelantan sehingga ke hari ini.
Bila saya lalu federal highway terpandang kilang arak besar di sebelah kiri, agaknya itukah dia kejayaan ????? susah nak kate tu ye. Bila naik pesawat mas, tengok orang tonggang arak, banyak pulak tu...tertanya jugak benak ni.....mestikah ada arak dalam pesawat kita ? tak ada arak tak maju ke ?
Dah tu bila tengok tv, terpandang pulak cerita-cerita pelik yang menyuburkan nafsu manusia, artis-artis melalak-lalak tak tentu pasal, anak-anak muda yang melonjak-lonjak kerana kagumkan artis pujaan mereka. Elok ke macam tu.
Apekah yang dilakukan oleh orang yang ada kuasa, yang ada kebendaan yang banyak, mana jabatan agama, mana institusi mufti, mana dia kadi-kadi, mana dia insitusi agama....tak nak tegur ke?
APAKAH SEMUA INI PERLU DIKEKALKAN OLEH RAKYAT MALAYSIA YANG TERPELAJAR.......fikir-fikirkanlah, kan kita ada kuasa mengubah tanpa rasa segan silu, tanpa rasa terancam apa-apa, tanpa perlu menumpahkah darah......kenapa tak serahkan kuasa kepada sesiapa yang mampu buat Islam, memerintah cara Islam, mentadbir cara Islam, menghukum cara Islam dan semuanya cara Islam.
Kan Islam dah memang sempurna, dah memang lengkap, dah memang terbukti sejak zaman berzaman dulu.
Semoga kita benar-benar beriman.

Tiada ulasan: